تبریز شهر آرزوها

لینک گزارش تبریز مدرن از جزئیات و مشخصات و لوکیشن پروژه تقاطع رسالت و جاده سنتو تبریز که قبلا در وبلاگ تبریز مدرن منتشر شده است را میتوانید از لینک زیر مشاهده نمایید.

تسریع در ساخت روگذر تقاطع رسالت به طول 420 متر<<< لینک خبر

گزارشی از این پروژه در 110 روز مانده به افتتاح آن:

ستون های زیبای این پل خبر از تفاوت این روگذر با پل های یکنواخت دیگر شهر می دهد.


برچسب‌ها: پل روگذر رسالت
نوشته شده در ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ساعت 0 توسط پویا|

بیمارستان 140000 متر مربعی 1000 تختخوابی 10 طبقه تبریز

این بیمارستان جایگزین بیمارستان های امام و شهدا خواهد شد.

امروزه تبریز به عنوان قطب درمانی منطقه شمال غرب و حتی منطقه قفقاز عمل می کند و علاوه بر جمعیت چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی، بیماران استان های آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان نیز برای رفع نیازهای درمانی خود با مراکز درمانی این کلان شهر مراجعه می کنند.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با زیر بنای حدود ۱۴۰ هزار متر مربع بالاتر از هتل پارس تبریز، نرسیده به روستای شاد آباد در حال احداث است.

ساخت این بیمارستان از نظر پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری است، به گونه ای که گفته می شود این طرح به همراه دیگر پروژه‌های در دست اجرای بخش بهداشت و درمان، نیاز استان به تخت‌های بیمارستانی را تا ۲۰ سال آینده تأمین می‌کند.

یمارستان یکهزار تختخواب تبریز، اولین بیمارستانی است که با فناوری های جدید احداث می شود و به گونه ای طراحی شده که در آن به مصدومان حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، رادیو دارویی، هسته ای و هر آنچه که به عنوان حوادث پرتویی و انفجاری است، خدمات ارایه می شود؛ این مرکز درمانی توان تحمل زلزله تا ۹ ریشتر را دارد.

این منطقه به اتوبان شهید کسایی و جاده ائل گلی نزدیک‌تر بوده و دسترسی به آن راحت‌تر است؛ مکان یابی بیمارستان به گونه ای است که موجب ایجاد مشکلات تردد درون شهری نیز نمی‌شود، ضمن اینکه ایستگاه مرکزی مترو از این محل عبور کرده و از لحاظ مقاومت در برابر زلزله نیز یکی از امن‌ترین مکان‌های تبریز است.

هم اکنون این پروژه بعد از حرکت های آهسته که تا سال 1398 داشت سه سالی می شود که با سرعت بالا در حال ساخت است.


برچسب‌ها: بیمارستان 1000 تختخوابی تبریز, بیمارستان 14 طبقه تبریز
نوشته شده در ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ساعت 1 توسط پویا|

لینک خبر مشخصات پروژه ی سرزمین موج های آبی خاوران تبریز که در سال 1390 کلنگ زنی آن آغاز شده است را میتوانید از لینک زیر در وبلاگ تبریز مدرن مشاهده نمایید:

پارک آبی موجهای خاوران <<< لینک خبر

این پارک آبی که در سال 1390 کلنگ زنی شده است و در سه فاز قرار است احداث شود با فراز و نشیب های بسیار امروزه توانسته است تا فاز اول خود یعنی سرزمین موج های آبی را به مراحلی برساند که در عکس های بعدی مشاهده خواهید کرد خبر خوش آنکه این پروژه به طور کامل متوقف نشده است ولی سرعت آنچنانی در ساخت ندارد ولی به طور مداوم در حال تکمیل شدن ولی با نیروی کار کم است.

تنها عکس های سه بعدی پروژه که در سال 90 برای این پروژه ارائه شده اند .

عکس سه بعدی مسجد آبی این پروژه:

با این سرعت ساخت میتوان گفت چند سالی باید منتظر ماند تا به طور کامل فاز اول آن یعنی سرزمین موج های آبی تکمیل گردد در فاز دوم اولین مسجد آبی جهان ساخته خواهد شد و در فاز سوم لونا پارک مسقف و هتل 5 ستاره که باید دید کلنگ زنی و آغاز احداث آنها کی کلید زده می شود تا منتظر افتتاح آنها باشیم.

نمای شمالی سرزمین موج های خاوران که این روز ها در حال نصب ورق های فلزی سقف آن هستند.

نمای غربی:

نمای شرقی و جزییات طبقات زیر زمین:

تمامی فاز های این پروژه در شهرک خاوران در مجاورت ایستگاه راه آهن تبریز-بستان آباد-میانه و بیمارستان کودکان خاوران واقع شده است.


برچسب‌ها: سرزمین موج های خاوران, پارک آبی خاوران, پارک آبی تبریز
نوشته شده در ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ساعت 3 توسط پویا|

راه اندازی سلول درمانی در پژوهشگاه ربع رشیدی تبریز واقع در ساری زمی تبریز مقابل شهرک آزمایش.

(پژوهش سرمایه گذاری به سوی آینده است نه هزینه)

پژوهشگاه ملی ربع رشیدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دو برج 9 طبقه در حال اجرا میباشد.

نمای شمالی پژوهشگاه ملی ربع رشیدی:

نمای جنوبی پژوهشگاه ملی ربع رشیدی:

این مجموعه بسیار عظیم و مهم که می تواند جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ یافته های جدید علم پزشکی و فعالیت گسترده در حوزه نانو فناوری و نسل چهارم درمان بیماران به قطب این حوزه های علمی تبدیل و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، در صادرات فناوری علوم مختلف و رشته های تخصصی پزشکی نیز نقش مهمی ایفا کند.

نمای شمالی پروژه:

پژوهشکده ملی ربع رشیدی تبریز یکی از مراکز بسیار تحول آفرین در حوزه پزشکی، داروئی، علمی و تحقیقاتی کشور است.

بدون تردید تسریع در روند ساخت و ساز و تجهیز این مرکز علمی که در خاورمیانه نمونه ای برای آن پیدا نمی شود، یکی از ماندگارترین یادگارهای دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری به شمار خواهد آمد که شاید برای سال های سال، نسل های آینده کشور از مزیت های یافته های علمی و داروئی بهره مند خواهند شد.

ایجاد و استقرار آزمایشگاه نشر دارو، آزمایشگاه فرمولاسیون، آزمایشگاه NMR، آزمایشگاه فیزیولوژی حیوانی، آزمایشگاه تنفس، آزمایشگاه بیوتکنولوژی، میکروسکوپ الکترونی، آزمایشگاه ایمونولوژی، آزمایشگاه کشت معمولی، آزمایشگاه رادیوایمنواسی، آزمایشگاه الکتروفرز و آزمایشگاه باکتریولوژی در این مرکز علمی و تحقیقاتی از مزیت های مهم و ضروری راه اندازی پژوهشکده ربع رشیدی است.

ساخت دو برج ۹ طبقه در مجموعه پژوهشکده ربع رشیدی به همراه تالار اجتماعات یکهزار نفری را از ویژگی های مهم این مرکز میباشد و مجموع مساحت این مرکز بالغ بر ۳۶ هزار مترمربع است که در یکی از بهترین نقاط شهر تبریز و در جوار مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی واقع شده است.

شهابی زیربنای پژوهشکده ربع رشید را هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع اعلام کرد که این مرکز در آینده می تواند به قطب انجام طرح های تحقیقاتی در حوزه بیوتکنولوژی دارئوی و پزشکی تبدیل شود و صادرات فنی و مهندسی یکی از زمینه های فعالیت آن خواهد بود که شاید بزرگترین مزیت آن نیز به شمار آید.

نمای جنوبی پروژه:

هم اکنون این پروژه بعد از سالیان حرکت لاکپشتی سرعت مناسبی به خود گرفته است و عوامل اجرا کننده پروژه در حال تکمیل آن هستند و برج های 9 طبقه ی پروژه به طبقه ی 8 رسیده اند.

نوشته شده در ۱۴۰۱/۰۷/۲۱ساعت 1 توسط پویا|

پروژه شهر بزرگ ابزار تبریز که کلنگ زنی آن در سال 98 زده شده است و امروزه از پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد برخوردار است و با سرعت هرچه تمام به سوی افتتاح خود میرود برخی از ویژگی های این پروژه عظیم در حوزه ی تجارت ابزار را در زیر آوردی ایم و در آخر گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت و کار شبانه روزی این پروژه برای شما تهیه نموده ایم.

ویژگی های این پروژه بسیار زیاد میباشد و قابل تحصین است ولی ویژگی خاص این پروژه که در کمتر پروژه ی تجاری میتوان آن را دید در نظر گرفتن معابر رفت و آمد عمومی و با انداز در دور تا دور پروژه و اتصال دو خیابان بلوار 22 بهمن و خیابان شهریار به یکدیگر میباشد و در نظر گرفتن پارکینگ طبقاتی 4 طبقه با ظرفیت 1000 عدد خودرو سندی برای رونق رفت و آمد و موفقیت را در این مجتمع امضا میکند.

نمای سه بعدی این پروژه از طرف بلوار 22 بهمن:

- با توجه به ترافیک سنگین ایجاد شده در مسیر قونقاباشی تا چهارراه قطران (بدلیل مسیر BRT و حجم توقفهای دوبله جهت بارگیری و بار اندازی واحدهای تجاری) اجرای پروژه شـهر ابـزار باعث تسهیل ترافیک شهـری خواهد گردید.


- بارگیری و بار اندازی در واحدهای تجاری منطقه باعث بروز انواع تصادفات درمسیر گردیده و منجر به وارد آمدن خسارات جانی و مالی و روانی به همشهریان گردیده است.


- با توجه به اجرای مجتمع تجاری خدماتی شهر ابزار تبریز در بافت فرسوده شهر ، اجرای پروژه باعث ایجاد آدرسی جدید و اتصال خیابان های شهریار و بلوار 22 بهمن و نیز با توجه به احـداث خیابان در داخـل پروژه که در مالکیت پروژه می باشد موجب پارک مناسب و قابل دسترس خواهد گردید.

نمای ورودی شمالی مجتمع شهر ابزار بزرگ تبریز:


- علاوه بر اجرای پارکینگ سرپوشیده در قسمت تحتانی پروژه، قریب به یک کیلومتـر خیابان در محیط پـروژه و همچنین پـارکینگ روبـاز به زمینی به وسعت 4000 متـرمربع، ازویژگی های بـارز و و بی بدیل پروژه میباشد.


- با اجرای پروژه شهر ابـزار در طول دوران ساخت روزانه بیش از 350 نفر و در هنگام بهره برداری از پروژه روزانه بیش از 1000 نفر بصورت مستقیـم ایجاد اشتغال خواهد گردید.


- با عنایت به فضاهای ایجاد شده، پروژه شهر ابـزار بی شک یکی از المانهای شهری درآینده ای نزدیک خواهد بود.

بازرترین مشخصه های شهر ابزار
- امکان پارک بیش از 1000 دستگاه خودرو در پارکینگ مسقف
- دارای دفاتر خدماتی جهت شوروم و کارهای مرتبط
- دارای کافی شاپ ، رستوران و فود کورت
- دارای اتاق جلسات عمومی و نمازخانه
- دارای سوئیت برای هیئت مدیره
- دارای انباری های تجاری


مشخصات فنی شهر ابزار
متــراژ زمین: 9500 مترمربــع
کل محدثات : 40000 مترمربع
تعداد طبقات: 9طبقه سـازه ای
طبقه 3- الی 1- پارکینگ به مساحت تقریبی 12467مترمربع
طبقه 1- ، همکف و اول بصورت تجاری به مساحت 18000 مترمربع
طبقات دوم الی پنجم بصورت دفاتر خدماتی از متراژهای 35 الی 150 مترمربع به مساحت 9533 مترمربع

3 طبقه تجاری در طبقات زیرزمین، همکف و طبقه اول که با تمامی امکانـات سرمایشی، گرمایشی، سیستـم اعلان حریـق و تهویه هوای تازه جهت مغـازه های مرکز تجـاری در متـراژهای 9 الی 100 متـرمربع، دارای پلــه های بـرقی و آسانسـورهای نفـربـر و آسانسورهای حمل بار و بارانداز مناسب.

مزایای پروژه شهر ابزار برای شهروندان

ترافیک: با عنایت به ترافیک سنگین ایجاد شده در مسیر قونقاباشی تا چهارراه قطران (بدلیل توقف های دوبله) اجرای پروژه شهر ابزار باعث تسهیل ترافیک شهری خواهد گردید.
تصادفات: بارگیری و بار اندازی در واحدهای تجاری منطقه باعث بروز انواع تصادفات در مسیر گردیده و بصورت متوسط روزانه دو تصادف رانندگی ثبت گردیده، اجرای پروژه شهر ابزار باعث تقلیل شدید تصادفات در منطقه خواهد گردید.
ایجاد آدرسی جدید: با توجه به اجرای مجتمع تجاری خدماتی شهر ابزار تبریز در بافت فرسوده شهر تبریز، اجرای پروژه باعث ایجاد آدرسی جدید و اتصال خیابان های شهریار و بلوار 22 بهمن خواهد گردید.

نمای ورودی ساختمان جنوبی پروژه:


پارکینگ و توقفگاه ها: علاوه بر اجرای پارکینگ سرپوشیده در قسمت تحتانی پروژه موجود، نزدیک به یک کیلومترخیابان در محیط پروژه و همچنین پارکینگ روباز به زمینی به وسعت 4000 مترمربع، ازویژگی های بارزو بی بدیل پروژه میباشد.
اشتغالزایی و کارآفرینی: با اجرای پروژه شهر ابزار تبریز در طول دوران ساخت روزانه بیش از 350 نفر و در هنگام بهره برداری از پروژه روزانه بیش از 1600 نفربصورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد گردید.

ایجاد المان شهری: با عنایت به فضاهای ایجاد شده، پروژه شهر ابزار تبریز بی شک یکی از المان های شهری درآینده ای نزدیک خواهد بود.

نمای ورودی ساختمان جنوبی پروژه:

شایان ذکر است که پروژه در اواخر سال 1402 به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید و عوامل پروژه سعی دارند تا واحد های تجاری پروژ] را تا پایان سال 1401 تحویل دهند.

پلان هوایی این پروژه:

نمایی از قرار گیری پروژه در نقشه هوایی و قسمت پارکینگ 1000 خودرویی 4 طبقه این پروژه و دسترسی دور تادوری و با انداز و اتصال دو خیابان بلوار 22 بهمن و خیابان شهریار به همدیگر:

نمای ورودی پروژه از طرف بلوار 22 بهمن:

نمای غربی پروژه و قرار گیری پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 1000 خودرو که تا پایان سال 1402 به بهبره برداری خواهد رسید.

گود برداری ساختمان پارکینگ طبفاتی:

نمای جنوبی پروژه از خیابان شهریار:

نمای جنوبی و دسترسی و بار انداز از 22بهمن به شهریار:

نمایی از قسمت شرقی ساختمان:

کوریدور اصلی و ورودی ساختمان از طرف شمال این مجتمع که تا قسمت ورودی جنوی این پروژه ادامه دارد:

واحد های تجاری که امید است تا پایان 1401 تکمیل و تحویل داده شوند:

نمایی از قسمت مرکزی داخل پروژه:


برچسب‌ها: شهر ابزار تبریز, پروژه شهر ابزار تبریز, پارکینگ طبقاتی تبریز
نوشته شده در ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ساعت 3 توسط پویا|


مطالب پيشين
» گزارشی از پروژه تقاطع رسالت و جاده سنتو تبریز
» گزارشی از بیمارستان 1000 تختخوابی 14 طبقه تبریز
» گزارشی از دنیای موج های خاوران تبریز
» گزارشی از پژوهشگاه ملی ربع رشیدی تبریز
» گزارشی از پروژه شهر بزرگ ابزار تبریز
» مسیر گشایی امتداد آزاد راه تبریز سهند به طرف جاده سنتو
» پل های بلا استفاده در طرح تبادل آزاد راه پیامبر اعظم و کسایی
» گزارشی از کوی زیتون و خروجی پاسداران به بلوار بسیج
» تفرجگاه پارک جنگلی آرپادرسی
» گزارشی از مجتمع تفریحی پردیس الهیه تبریز
Design By ParsSkin.Com