شهر اولین ها

تبریز-Tabriz2018

شهر اولین ها

تبریز-Tabriz2018

آذربایجان ، غیرتش را به دنیا نشان داد!

آذربایجان ، غیرتش را به دنیا نشان داد!


 

در کشوری که نامش ایران ، دولتش جمهوری و حکومتش اسلامی است هیچکس نباید زجر بکشد  !

زمین لرزه با دنیای هموطنانمان چه ها که نکرد و دفتر زندگی چه کسانی را که نبست !

طبق اصل 24 قانون اساسی « نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند » . پس در هیچ جامعه ای نمی توان مدعی تکریم حقوق بشر بود اما دموکراسی در آن وجود نداشته باشد و آزادی بیان نداشت .

زلزله اخیر آذربایجان با هزار بدبختی و مصیبت ، یک دنیا آرزو را کفن کرده و دل میلیونها انسان را به لرزه درآورد ، چه آنهایی که در بطن حادثه بودند و چه آنهایی که با شنیدن اخبار و مصیبت وارده غرق در ماتم شدند ؛ وقوع زلزله و کشته شدن جمعی از هم استانی ها و ترک زبانم آن هم در شب قدر ، داغی بود بر دل مردم غیور ، متعصب و شجاع آذربایجان که به جای قرآن به سر شدن ، خاک به سر شدند ؛ اما داغ دیگر دیدن مردانی بود که غریب تر از زنانی که ناله می کردند و کودکانی که اشک می ریختند هنوز نمی دانستند آنها را چگونه آرام کنند ؛ تسلیت در مقابل داغ این عزیزان واژه ای است کوچک اما چه کنیم که زبانمان عاجز است و قاصر و چاره ای نداریم جز اینکه به این بسند کنیم .

هر چند که در حوادثی نظیر زلزله نمی توان به بهانه غیرقابل پیش بینی بودن از بار مسئولیت و عواقب عظیم این حادثه شانه خالی کرد . اما عده ای از مسئولین کشوری و استانی که سوء مدیریتشان در حادثه اخیر کاملاً مشهود بود به راحتی دم از غیرمترقبه بودن این زلزله زدند و عده ای هم عدم اطلاع از وجود گسل در این منطقه را بهانه ای برای فرار از بار مسئولیت خود قرار دادند . مسئولان محترم ؛ این بار با از دست دادن هزاران نفر نفس راحت کشیدیم که خدا را شکر به خیر گذشت اما در حادثه بعدی معلوم نیست بتوانیم نفس راحت بکشیم یا نه ؟! این روزها روزهایی هستند که همه باید یک بیت را مکرر بخوانیم که بنی آدم اعضای یکدیگرند ، که در آفرینش زیک گوهرند

برای خواندن بقیه مقاله به ادامه مطلب برید

فرزین رضایی (دانشجوی حقوق) تبریز

print.cs_farzin@yahoo.com

www.farzin-rezaie.mihanblog.com

  
ادامه مطلب ...

یشینه تبریز

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است . در 46 درجه و 25 دقیقه طول شرقی و38 درجه و دو دقیقه عرض شمالی از نصف النهار گرینویچ واقع شده است ، ارتفاع آن از سطح دریا 1340 متر می باشد . با وسعتی حدود 11800 کیلومتر در قلمرو میانی خطه آذربایجان و در قسمت شرقی شمال دریاچه ارومیه و619 کیلومتری غرب تهران قرار دارد و در 150 کیلومتری جنوب جلفا ، مرز ایران وجمهوری آذربایجان قرار گرفته است . جمعیت تبریز بیش از یک ونیم میلیون نفر می باشد.تبریز از سمت جنوب به رشته کوه منفرد همیشه پر برف سهند واز شمال شرقی به کوه سرخ فام عون علی (عینالی) محدود می شود.رودخانه آجی چای (تلخه رود) از قسمت شمال وشمال غرب تبریز می گذرد وبعد از طی مسافتی قابل توجه در دشت تبریز به دریاچه ارومیه می ریزد ومهرانرود از میانه تبریز می گذرد که اکثراَ در فصول مختلف سال بی آب است.

تبریز زمانی دارای باغات ومزارع فرح انگیز وپرآوازه ای بود به همراه قنات ها وچشمه های متعدد که امروزه تمامی آن همه باغات و مزارع از میان رفته یا در حکم ازمیان رفتن است وگستره شهر پیرامون خود را به مناطق مسکونی، تجاری، اداری وصنعتی وخدماتی مبدل ساخته است .

شرح تبریزازگذشته های دورتابه امروزهرگزدرقاموس سطرهاونوشته ها نگنجیده است

ادامه مطلب ...

رشدیه شهر تبریز

و اینهم تصاویری ازمنطقه رشدیه شهر تبریز

www.taknaz.ir

ادامه مطلب ...