شهر اولین ها

تبریز-Tabriz2018

شهر اولین ها

تبریز-Tabriz2018

گسترش واکنش ها به احداث پارکینگ در محوطه ارک علیشاه تبریز

به دنبال گسترش واکنش ها به احداث پارکینگ در محوطه ارک علیشاه تبریز؛ میراث فرهنگی خبر داد: توقف عملیات عمرانی در محوطه ارک تبریز

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از توقف عملیات عمرانی در محوطه تاریخی ارک علیشاه تبریز خبر داد.

 

 

به گزارش تبریز مدرن به نقل از نصر  ، مرتضی آبدار با اشاره به عملیات ساختمانی در حیات خانه فتح الله یف، تاکید کرد: هیچ ساخت و سازی در حریم ارک خارج از ضوابط میراث فرهنگی صورت نخواهد گرفت.

مرتضی آبدار با اشاره به اینکه تحولات محدوده تاریخی ارک رصد می شود گفت: با توجه به اهمیت تاریخی و باستان شناختی محدوده ارک هر اقدامی باید با هماهنگی کامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه هایی که از سوی بنیاد مصلی تبریز ارائه شده است ساخت و ساز در حیات خانه فتح الله یف به منظور ایجاد پارکینگ زیرزمینی و در حد کف (صفر-صفر) صورت خواهد گرفت و بنایی خارج از کف حیات احداث نخواهد شد.

آبدار گفت: طی جلسه ای که با مدیریت بنیاد مصلی صورت گرفت، ادامه عملیات به بعد از بررسی مجدد باستانشناسی و اعلام نظر کارشناسان سازمان موکول شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: طی توافقات به عمل آمده، با حمایت های مادی و معنوی بنیاد مصلی و مشاوره استادان دانشگاه و نظارت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خانه فتح الله یف مرمت و احیا خواهد شد و محوطه آن نیز پس از مرمت به منظور حفظ یکپارچگی حریم ارک به این مجموعه پیوند خواهد خورد.

وی هر گونه ساخت و ساز مرتفع در حریم ارک را منتفی دانست و گفت: به عنوان متولی صیانت از میراث فرهنگی اعلام می کنم که در ساخت و ساز حیات خانه فتح الله یف حریم قانونی و مصوب ارک تبریز رعایت خواهد شد.

گزارش نصر حاکی است، بعد از آنکه بنیاد مصلی حضرت امام خمینی (ره) اقدام به خاکبرداری در محوطه ارک علیشاه تبریز با هدف احداث پارکینگ طبقاتی کرد، برخی از حاکیان میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی با ایجاد کمپین هایی در شبکه های اجتماعی نسبت به این اقدام اعتراض کردند که در نهایت منجر به واکنش میراث فرهنگی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد