شهر اولین ها

تبریز-Tabriz2018

شهر اولین ها

تبریز-Tabriz2018

رتبه‌بندی کلان‌شهرها از نظر اجرای اصل 44

باز اولی دیگر
رتبه‌بندی کلان‌شهرها از نظر اجرای اصل 44
در حالی که تمام عزم مسئولان کشور، اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به خود مردم است و به رغم تأکید‌های فراوان رهبر انقلاب، دستگاه‌های د-و-ل-تی نتوانسته‌اند اقدام اساسی در اجرای این اصل حیاتی قانون اساسی انجام دهند، برخی نهادها و مؤسسات عمومی، توانسته‌اند اقدامات قابل تقدیری را در کارنامه خود ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» از تبریز، از میان هشت کلان‌شهر، شهرداری تبریز توانسته است مقام نخست را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و اجرای اصل 44 به دست آورد.

بنا به گزارش دبیرخانه کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری کلان‌شهرها، شهرداری تبریز توانسته است با جذب 3635 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری غیرد-و-ل-تی در پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهری در میان هشت کلان شهر کشور، گامی اساسی در اجرای اصل 44 بردارد.

بر پایه این گزارش، پس از تبریز، کلان‌شهر تهران با جذب 1115 میلیارد تومان، مشهد مقدس 116 میلیارد تومان، اصفهان 32 میلیارد تومان، قم با میزان سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومان و در رتبه بعدی، شیراز با 18 میلیارد تومان، مقام‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.
ناگفته نماند که کلان‌شهرهای کرج و اهواز نیز نتوانسته‌اند، هیچ گونه سرمایه غیرد-و-ل-تی برای پروژه‌های شهری جذب کنند.

گفتنی است، 3635 میلیارد تومان سرمایه‌ غیرد-و-ل-تی شهرداری تبریز، بیشتر به امور رفاهی و خدماتی و عمرانی اختصاص دارد که از جمله آنها، یک مجتمع آپارتمانی، چندین ایستگاه شادی (پارک) و چند مجتمع تجاری بزرگ است.
همچنین شهرداری تبریز، نه تنها از ایرانیان درون کشور توانسته جلب سرمایه کند که شمار بسیاری از ایرانیان خارج از کشور نیز در سرمایه‌گذاری پروژه‌های داخل شهری این کلان‌شهر همکاری کرده‌اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهار دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 16:04 http://ghurubezendegi2.blogfa.com

سلام عزیزم مرسی.

چه زیبا! گفتم دوستت دارم !چه صادقانه پذیرفتی! چه فریبنده ! آغوشم برایت باز شد !چه ابلهانه! با تو خوش بودم !چه کودکانه ! همه چیزم شدی ! چه زود ! به خاطره یک کلمه مرا ترک کردی ! چه ناجوانمردانه ! نیازمندت شدم ! چه حقیرانه! واژه غریبه خداحافظی به من آمد! چه بیرحمانه! من سوختم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد